AZ INDULÓ TANÉVBEN IS LEHET PÁLYÁZNI A FOGYASZTÓI TUDATOSSÁGRA NEVELŐ ISKOLA CÍMRE

Az induló tanévben is lehet pályázni a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címre

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ötödszörre is meghirdeti a diákok gyakorlatban hasznosítható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló pályázatát. A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet eddig 77 oktatási intézmény érdemelte ki. Az új pályázati felhívásban kiemelt szerepet kapnak a digitalizációval összefüggő fogyasztóvédelmi ismeretek. A kiírás kifejezetten szorgalmazza az elismerést már elnyert iskolák együttműködéseit.

A 2016-ben indult pályázat általános célja, hogy elismerje azokat az oktatási intézményeket, amelyek érdemi intézkedésekkel, jó gyakorlatként szolgáló helyi programokkal, szemléletformálással segítik a diákokat a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátításában. A felhívás arra ösztönzi az iskolákat, hogy tudatos fogyasztókat neveljenek tanulóikból. 

Mostanáig 25 általános iskola és 52 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény vált jogosulttá a kitüntető cím viselésére. A díjazott iskolák között 17 szakképzési centrum 42 szakiskolája is szerepel. A pályázatnak köszönhetően kialakult együttműködésekben az intézmények közös programok megvalósításával regionális szinten is elősegítik a diákok fogyasztóvédelmi tudásának elmélyítését.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „A tavalyi tanév csaknem fele tantermen kívüli munkarendben valósult meg, a digitális készségek így minden eddiginél inkább a fiatalok mindennapi életének szerves részévé váltak.

Az iskoláskorúak a reklámok kiemelt célcsoportjaként egyre gyakrabban vásárolnak is okoseszközeikkel, miközben hiányosak az ismereteik a fogyasztókat védő alapvető szabályokról.

Az idei felhívásban új kategóriaként jelenik meg az e-kereskedelem annak érdekében, hogy széles körben megalapozza a diákok gyakorlati tudását az online fogyasztóvédelemben is.”

A pályázat a tanév ideje alatt bármikor benyújtható. A cím odaítélésének feltétele, hogy az iskola a felsorolt tíz szempont (pl. a biztonságos internet és közösségi média használatra nevelés, reklámelemzés a megtévesztő hirdetések tükrében, vagy a fenntartható fogyasztás elterjesztése) közül legalább háromnak már megfeleljen, és további egy későbbi teljesítését vállalja. Az elbírálásánál előnyben részesülnek azok a pályázók, akik együttműködnek a kitüntető címmel már rendelkező intézménnyel. A pályázati felhívás elérhető a kormányzati honlap fogyasztóvédelmi aloldalán.

ITM

 



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .